بازدید فرماندار و مسئولین از موسسات قرآنی شهرستان لنگرود
|
|
شهرستان لنگرود
دارای ۷ موسسه فعال قرآنی می باشد
به گزارش لنگرود خبر: روز چهار شنبه ۳۱ خرداد ماه دکتر عزیزکاظمی فرماندار، حجت الاسلام والمسلمین محمد امیری رئیس اداره تبلیغات اسلامی و محمد تقی جاده کناری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسات قرآنی شهرستان لنگرود بازدید کردند.
در اين بازديد فرماندار لنگرود طی گفتگویی به خبرنگار ما نقش مؤسسات قرآنی را در حفظ و تعالی احكام اسلامی مؤثر دانست و گفت: دشمنان اسلام و قرآن بدانند که قدرت ما نیروی ایمان است و بی شک تشکیل نهادها و موسسات قرآنی درمناطق مختلف، نقطه عطفی در کارنامه درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد و فعالیت این موسسات در جهت اشاعه فرهنگ غنی قرآنی ستودنی است.
دکتر کاظمی در ادامه افزود: با هدف توسعه و ترويج فعاليت های قرآنی و ترغيب و تشويق افراد به خصوص جوانان و نوجوانان به مشاركت در امور اين بخش، بايد ميزان فعاليت اين مراكز افزايش يابد.
وی در خصوص حمایت دولت به مباحث فرهنگی و قرآنی اظهار داشت: توجه دولت به مباحث فرهنگی، توجه جدی است و ایجاد مصلای، توجه به کانونهای قرآنی، ساخت مصلاحها، توجه به مساجد از بحث های جدی دولت جناب آقای احمدی نژاد می باشد.
فرماندار لنگرود همچنین در خصوص فعالیت قرآنی در مصلای جدید این شهر گفت: در جلسات هیئت امنای مصلای شهر، مسائلی صحبت شده تا شرایطی برای فعالیت کانون های فرهنگی و قرآنی درآنجا مهیا شود، هنوز قطعی نشده اما پیش بینی ما این است که یک مجموعه ایجاد تا فعالیت فرهنگی و قرآنی در کنار مصلای، بصورت متمرکز با مدیریت جداگانه انجام شود.
همچنین در این بازدید حجت السلام و المسلمین محمد امیری رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنگرود نیز گفت: قرآن لوح محفوظ الهی است که خداوند آن را توسط پیامبرگرامی اسلام جهت به کمال رساندن انسانها نازل فرمود و لذا هر مسلمانی همه روزه در عهدنامه خداوند نگاه و در آیات آن تدبرنماید، زیرا که راه روشنگری و هدایت است.
وی در ادامه به تبيين اهميت ترويج فرهنگ دينی و قرآنی در بين جوانان و نوجوانان و اهميت فراگيری قرآن اشاره کرد و از زحمات مسئولين و مربيان موسسات قرآنی در جهت توسعه و تعميق مبانی قرآنی تقدير و تشكر کرد.
در ادامه محمد تقی جاده کناری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، حمایت از فعالیتهای قرآنی را گام مهم و ارزشمندی در جهت توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی و تربیتی برای نسل جوان دانست.
جاده کناری در ادامه در خصوص حمایت از موسسات قرآنی افزود: درسال گذشته کمکهای موردی به مراکز غیرانتفایی و موسسات قرآنی انجام گرفته است و امسال نیز امکات سرمایشی و آبسردکن و موارد دیگر به موسسات قرآنی، جامعه القرآن الکریم و نورالمبین اهداء خواهد شد.
|
گفتنی است در شهرستان لنگرود ۷ موسسه قرآنی شامل: ( جامعه القرآن الکریم، نورالمبین، ترنم قرآن عترت، حضرت رقیه، مصباح الهدی، دارالنور و حضرت مریم ) جزو فعالین بوده و در زمینه های فرهنگی، مذهبی و قرآنی از بدو تاسیس، همکاری نزدیکی با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی شهرستان لنگرود داشته و دارند. دیدن تصاویر در ادامه مطلب |
بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مسکن مهر لنگرود
به گزارش لنگرود خبر: مهندس شعبانپور قائممقام وزير و مديركل راه و شهرسازی استان گیلان، پیش از ظهر امروز در بازدید از مسکن مهر این شهرستان، با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر لنگرود از سال 89 آغاز شده است، اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 68 هزار و 198 متر مربع در 52 بلوک احداث شده است.
وی مجموع واحدهای پروژه مسکن مهر لنگرود را یکهزار و 40 واحد عنوان کرد و ادامه داد: پروژه مذکور در 5 طبقه و زیربنای هر واحد مسکونی 105 متر با مشاعات و متراژ مفید هر واحد از 72 تا 74 متر در دست ساخت است.
این مسئول، درباره فضای پیشبینی شده در محوطه مسکن مهر لنگرود، ابراز کرد: برای پروژه مذکور، مسجد، فضای سبز، تجاری، آموزشی و ورزشی پیشبینی شده و در مجموع 44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی، درباره سایت دیگر پروژه 896 واحدی مسکن مهر لنگرود،بیان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 7 هکتار در 28 بلوک و چهار طبقه روی پیلوت و هر طبقه دارای 8 واحد احداث شده و دارای اسکلت بتنی با ستون برشی و سقف از نوع تیرچه وفور ونوع پنجرهها با شیشه دوجداره است.
به گفته شعبانپور، پروژه مسکن مهر لنگرود دارای امکانات کامل نظیر آسانسور، انشعابات مجزای آب، برق، گاز و مخابرات است.
وی، زیربنای هر واحد مسکونی را حدود 105 متر مربع با مشاعات و متراژ مفید هر واحد 75 متر مربع ذکر کرد و یادآور شد: وام تعلق گرفته برای هر واحد 250 میلیون ریال است.
واگذاری يک ميليون و 500 هزار مسکن تا پایان امسال
ابوالفضل صومعه لو افزود: برنامه وزارت راه و شهرسازی از سال 89 تاکنون ساخت 2 ميليون و 500 هزار مسکن مهر بوده است.
وی تصريح کرد: تاکنون 13 هزار و 500 واحد مسکن مهر از 66 هزار واحد در دست ساخت به متقاضيان گيلانی واگذار شده است.

مامور قلابی لنگرود دستگیر شد.
|
فرمانده نیروی انتظامی لنگرود:
از دستگیری یک مامور قلابی که از واحدهای صنفی این شهرستان اخاذی میکرد، خبر داد.
همایش نمایندگان استانی وفعالان آزادگان اردوگاه تکریت11درلنگرودبرگزارمیشود.
![]() |
حاج اسماعیل یکتایی
دبیر همایش:
15 هزار نفر نیروی حقالتدریس استخدام میشوند
لنگرود خبر: نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: طرح دو فوریتی استخدام 15 هزار نیروی حقالتدریس، شرکتی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به امضای نمایندگان مجلس نهم رسید.
مهرداد لاهوتی امروز در گفتوگو با خبرنگار ما با اشاره به آغاز فعالیت مجلس نهم، اظهار کرد: هفته گذشته مجلس شورای اسلامی مراحل پایانی تشکیل هیئت رئیسه و تایید اعتبارنامهها را گذراند و کمیسیونهای مجلس تشکیل شدند.
وی، افزود: امیدواریم با تعیین شدن کمیسیونهای مجلس از هفته آینده کار قانونگذاری در مجلس آغاز شود و بدون تشکیل کمیسیونهای نمیتوانیم قانونی را تصویب کنیم زیرا قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی باید به تایید کمیسیونهای مجلس برسد.
عضو کمیسیون عمران مجلس، درباره حضور 5 نماینده گیلان در کمیسیون اقتصاد و عدم حضور یک نماینده استان در کمیسیون مهم کشاورزی ابراز کرد: با توجه به اینکه گیلان قطب کشاورزی است بهتر بود یک نماینده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس میشد اما به دلایل مختلف از جمله مرتبط نبودن مدارک رشته تحصیلی نمایندگان، کسی در کمیسیون کشاورزی عضو نشد اما امیدواریم آقای کوچکینژاد که مدرک کشاورزی دارد تغییر کمیسیون دهد و وارد کمیسیون کشاورزی مجلس شود.
وی، با بیان اینکه تاکنون نمایندگان گیلان چهار مجمع تشکیل دادهاند، تصریح کرد: یک مجمع نمایندگان با استاندار گیلان، نماینده ولی فقیه و دو مجمع نیز بین نمایندگان برگزار شد.
لاهوتی، درباره وضعیت طرح استخدام نیروهای حقالتدریس و نهضت سوادآموزی بیان کرد: کلیات طرح دو فوریتی استخدام 15 هزار نفر نیروی حقالتدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و شرکتی در روزهای پایانی مجلس هشتم تصویب شد و مرحله جزئیات آن به دلایلی تصویب نشد.
وی، خاطرنشان کرد: از آنجا که مجلس جدید نمیتواند کار مجلس قبلی را دنبال کند طرح دو فوریتی جدید استخدام 15 هزار نفر نیروی حقالتدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای شرکتی به امضای نمایندگان مجلس نهم رسیده است که امیدواریم هفته آینده به رای تمام نمایندگان مجلس گذاشته شود.
نماینده مردم لنگرود در مجلس یادآور شد: نگاه نمایندگان مجلس نهم نسبت به طرح استخدام نیروهای حقالتدریس مثبت است.
عجب دورانی بود
یادش بخیر/ چه دورانی بود

آبیاری اراضی کشاورزی لنگرود پمپاژ قوی میخواهد
لنگرود خبر: مدیر جهاد کشاورزی لنگرود، نبود پمپاژ قوی برای ارسال آب به مناطق مختلف این شهرستان را از مشکلات جدی عنوان کرد و گفت: برای کشاورزان لنگرود داشتن پمپاژ امری حیاتی است.
وی، بهرهمندی 325 روستا از آب را از دیگر اقدامها ذکر کرد و افزود: این پروژه با اعتباری معادل 5 هزار و 935 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است.
این مسئول، احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی واقع در کلید بر لنگرود با طول خط انتقال لوله دو هزار و 400 متر و مساحت 100 هکتار را از دیگر اقدامها برشمرد و یادآور شد: با اجرای این طرح 553 روستا از آن بهرهمند شدند.
وی، ادامه داد: تعمیق و بازسازی آببندان روستای علیکیاسل لنگرود با مساحت استخر سه هکتار و بهرهمندی 100 روستا از آن از جمله فعالیت جهاد کشاورزی این شهرستان در مدت مذکور بوده است.
بهشتی، درباره پروژههای هفته جهاد کشاورزی جاری بیان کرد: بهسازی چشمه و انتقال آب در حمایت از مناطق عشایری روستاهای فیآب و زر گوش لنگرود صورت گرفته که 37 خانوار از آن بهرهمند شده است.
وی، با بیان اینکه به دلیل سالم نبودن ساختار لولهکشی با موضوع کمبود آب کشاورزی مواجه هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت مسئولان مشکل کمبود آب هر چه سریعتر برطرف شود.
وی، نبود پمپاژ قوی برای ارسال آب به مناطق مختلف لنگرود را از دیگر مشکلات جهاد کشاورزی این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: برای مردم مناطق داشتن پمپاژ امری حیاتی است و امیدواریم با برطرف شدن این معضل کشاورزان از آب کافی برخوردار شوند زیرا با پمپاژ فعلی تنها 200 هکتار از 400 هکتار اراضی زراعی لنگرود آبیاری میشوند.
نمايشگاه صنايع دستی در لنگرود گشايش يافت

نمايشگاه صنايع دستی (مرصع کاری) در لنگرود گشايش يافت.
لنگرود خبر:یکی از شاخه های صنایع دستی سنگی مرصع کاری است. هنر مرصع کاری عبارت است از نشاندن جواهر (سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی) بر روی ظروف، زیور آلات و اشیاء تزئینی دیگر.
خانم اقدس دوستی سرپرست این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نمایشگاه صنایع دستی زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای به مربیگری خانم رحیم پور و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود با هدف معرفی قابلیت ها و توانمندی های صنایع دستی، ایجاد ارتباط بین مردم و هنرمندان، آشنایی عموم مردم بخصوص قشر جوان با این صنعت، ایجاد زمینه های اشتغال، فروش محصولات و به نمایش گذاشتن سوغات محلی برگزار شده است.
وی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر هنر مرصع کاری، آثار دستی شامل هنر شمع سازی، هنر نقاشی روی شیشه (ویترای) با همکاری خانمها سامره امینیان، آزاده اسماعیلی و آتیه افتخاری به نمایش گذاشتهایم.
گفتنی است: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات هنرمندان لنگرودی به مدت یک هفته در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، واقع در پارک فجر، صبح و عصر دایر می باشد.
![]()
دیدن تصاویر در ادامه مطلب







خبرنگاران