حضور نمایش خیابانی " به در می گویم " از لنگرود در سومین جشنواره شهروند لاهیجان

 نمایش "به در میگویم" نوشته نادر زکی پور به کارگردانی عبدالله بهادری

کاری از گروه تئاتر شروم شهرستان لنگرود

 در سومین جشنواره

شهروند لاهیجان ۳۱ مرداد ۱۳۹۱

لنگرود عابدینی: قطب‌الدین صادقی، مجید امرایی و شهرام کرمی 

داوران بخش مسابقه سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان       

86099567426707964413.jpg

سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور 21 گروه از 15 استان کشور از 31 مرداد تا 3 شهریور‌ماه در دو بخش مسابقه و میهمان در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

آثار منتخب سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به بخش مسابقه بزرگ جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی ایران که اردیبهشت ماه سال 1392 در تهران برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

تاریخ و مکان اجراء نمایش " به در می گویم " از شهرستان لنگرود

سه شنبه ۳۱ /۵/۹۱ - پارک جانبازان - ۱۶ عصر

چهارشنبه ۱/۶/۹۱ - پارک بعثت ( باغ ملی ) - ۱۱ صبح

چهارشنبه ۱/۶/۹۱ - پارک رفتگر - ۱۸ عصر

پنج شنبه ۲/۶/۹۱ - جنب سینما چهار بعدی - ۱۹ عصر

مراسم اختتامیه  ۲/۶/۹۱راس ساعت ۲۱ دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

مراسم سی روز با قرآن در لنگرود برگزار شد

اختتامیه ششمین دوره مراسم سی روز با قرآن با حضور قاریان برجسته و تنی چند از مدیران ادارات در  مجتمع فرهنگی هنری شهید بهشتی، سالن شهید املاکی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود برگزار شد.

                                          81478443367667956485.jpg

لنگرود عابدینی: به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود، محمدتقی جاده کناری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود ضمن اشاره به اهمیت فراگیری قرآن بین کودکان و نوجوانان و تاثیر آن در هدایت و سلامت جامعه اظهار داشت: به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان طرح  سی روز با قرآن در این اداره با اجرای هر روز یک جزء قرآن همراه با مسابقات قرآنی و دینی، نمایشگاههای کتاب، خوشنویسی و محفل انسی با قرآن از سوی انجمن قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه جامعه القرآن شهرستان لنگرود به اجرا در آمد.

                                         02218956955169387764.jpg

خطابه خوانی جذاب و قابل تحسين محمد مهدی محقق منتظری ( پسر ۶ ساله )، اجرای سرود توسط موسسه جامعه القرآن و اجرای نمایش ( شکوفه های نور ) با موضوع نماز، از ديگر برنامه های اين مراسم بود. در ادامه اهداء لوح تقدير بهمراه هدايا به قاريان، اهداء لوح تقدير بهمراه هديه به قاری برگزيده از سوی شركت كنندگان، اهداء لوح تقدير و هديه به قاری افتخاری برنامه انجام گرفت.

 23346386767165698654.jpg  77587795888422448387.jpg  61999145856772422092.jpg

لازم بذكر است به تمامی كسانيكه در مراسم معنوی سی روز با قرآن شركت داشتند در برنامه اختتاميه ، هدايايی تقديم گرديد.

از دیگر برنامه های این اداره در دهه آخر ماه مبارك رمضان، برپايی نمايشگاه خوشنويسی با عنوان « مشق نور» توسط هنرمندان لنگرودی و عضو فعال انجمن خوشنويسان با ارايه۳۳ اثرخوشنويسی برگرفته از آيات قرآنی، ادعيه و اشعار با موضوعات ماه مبارك رمضان در قالبهای چليپا، جلی ،سياه مشق و شكسته در نگارخانه اداره از ديگر برنامه های بخش نمايشگاهی بود.

يكی ديگر از برنامه های اين اداره در ايام ماه مبارك رمضان، هماهنگی و اجرای تعزيه بمناسبت ايام شهادت حضرت علی (ع) در شبهای قدر دربقعه ی آقا سید جواد موبندان این شهر بود که با همکاری گروه تعزیه سید الشهداء و گروه تئاتر شروم به اجراء در آمد.

 در پایان این برنامه مراسم قرعه كشی و انتخاب 5 نفر از شركت كنندگان كه بيشترين حضور در برنامه راداشتند اهداء كمك هزينه سفر مشهد مقدس بهمراه لوح تقدير، اهداء 15 جايزه به قيد قرعه به شركت كنندگان برنامه، اهداء هديه به خردسالترين و مسن ترين فرد شركت كننده و اهداء جوايز به خردسالان، نوجوانان و جوانان كه در طول ماه مبارك رمضان به اجرای برنامه پرداختند.

            73503897915150145941.jpg  12916569352452757109.jpg

مراسم شب شعر فلسطین به مناسبت روز قدس در لنگرود

همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس, مراسم شب شعر "فلسطین" روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه ساعت 1۸در سالن شهید املاکی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود، به همت انجمن ادبی حافظ این شهربرگزار شد.

لنگرود عابدینی: محمد محمدی بندری, رئیس انجمن ادبی حافظ لنگرود در ابتدای این مراسم گفت: موضوع فلسطين از موضوعات بسيار گسترده است كه تمام شاعران جهان به ويژه جهان اسلام را به خود درگير كرده است و شاعران لنگرودی نيز به اين موضوع توجه نشان می‌دهند.

           m15ahk7l0lviryqvgpo.jpg   m3p55t9icjvqiduz8ad4.jpg

 وی همچنین اظهار داشت: امروز كه فلسطين با خون خود شمع سنگها را روشن نگاه می‌دارد، بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.  

در ادامه پس از قرائت اشعار به مناسبت روز جهانی قدس توسط اعضای انجمن رضا طاهر نیا, ایوب جوان و صادق عابدینی, استاد حسین نژاد یکی از فرهیختگان شهرستان لنگرود نیز درخصوص سرزمین فلسطین و قداست آن نزد پیروان ادیان الهی گوناگون و اختصاص آن به سرزمین پیامبران و محل معراج حضرت محمد(ص) و حادثه شب اسراء و تغییر قبله اول مسلمین ازبیت المقدس به مسجدالحرام مطالبی را برای حاضرین ارائه کرد.

                                         wf9b564xo37gurr1mw.jpg

      fzblx7i53g97twx4zpe.jpg  nklt0bv7sx1xo6nf0iot.jpg  b3121o3vc0k6jcu2d1y.jpg

 شایان ذکر است در این مراسم جاده کناری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود, شاعران و پیشکسوتان لنگرودی حضور داشتند و چند تن از شاعران انجمن نیز با موضوع آزاد به شعر خوانی پرداخته و مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند.

 

هنرمندان لنگرودی در راهپيمايی روز قدس حضور پرشور خواهند داشت

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود با بيانيه‌ای از حضور پرشور هنرمندان در راهپيمايی روز قدس خبر داد.
 
                                   
 
 لنگرود عابدینی: در اين بيانيه آمده است: بار ديگر سالروز فرمان تاريخی معمار بزرگ و بنيانگذار انقلاب اسلامی ايران حضرت امام خمينی (ره) در تعيين آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهانی قدس فرا رسيد.
 
اين بيانيه می‌افزايد: جهان اسلام در شرايطی به استقبال اين يادگار ارزشمند حضرت امام خمينی (‌ره) می‌رود كه جنايت‌های ددمنشانه صهونيست‌ها در مناطق اشغالی فلسطين همچنان وجود دارد و توطئه‌های مزدورانه و ننگين آنان در جهان اسلام رو به فزونی نهاده است.
 
در اين بيانيه آمده است: دشمنان انقلاب به این نتیجه رسیده اند که تنها راهی که می‌توانند به انقلاب ضربه بزنند، انحراف انقلاب از مسیر اصلی، مسیری که حضرت امام ترسیم نمودند می‌باشد و یکی از مصداق های این انحراف کمرنگ کردن یا تحریف شعائر اسلامی از جمله مناسبت‌هایی مانند روز جهانی قدس است، بنابراین باید با تمام وجود نسبت به حفظ شعائر و دستاوردهای نظام مقدس تلاش کرد.
 
در اين بيانيه آمده است: پرسنل، هنرمندان و هنرجويان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود نيز با صيانت از هويت اسلامی قدس و فلسطين و تاكيد بر وحدت و انسجام اسلامی هم‌نوا با مستضعفان، آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان سراسر گيتی ضمن حضور گسترده در راهپيمايی روز جهانی قدس با تأسی از معمار كبير انقلاب اسلامی، امام خمينی (ره) و در پرتو رهنمودهای آزادی خواهانه و رهايی بخش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (‌مدظله العالی‌) از تمام علما، فرهيختگان، تشكل‌های غير دولتی و سازمان‌های مردم نهاد، برادران و خواهران مسلمان و آزاده این شهرستان دعوت می نمايد در راستای حمايت از مردم ستمديده فلسطين و محكوم كردن جنايات صورت گرفته در سرزمين‌های اشغالی و بلاد اسلامی و جنايت‌های اخير در اين راهپيمايی جهانی عزم راسخ خود را برای نابودی اسرائيل و آزادی قدس شريف به نمايش بگذارند كه وعده الهی صادق است و فسخ و ظفر از آن خداست.

برداشت 60درصدی خوشه‌های برنج در اراضی شالیزاری لنگرود

برداشت 60درصدی خوشه‌های برنج در اراضی شالیزاری لنگرود

111-90.jpg

مدیر جهاد کشاورزی لنگرود گفت: سال زراعی خوبی داریم و تاکنون 60 درصد برنج اراضی شالیزاری این شهرستان برداشت شده است.

لنگرود عابدینی: رمضان بهشتی  طی گفتگویی، با اشاره به این‌که شهرستان لنگرود 9 هزار و 100هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: تاکنون 60 درصد از برنج این شهرستان برداشت شده است و در هر هكتار 4200 تن شلتوک به دست امده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون برداشت برنج در 2 هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت برنج در 4500 هکتار از اراضی این شهرستان برداشت به صورت مکانیزه انجام شود.

وی با اشاره به این‌که کشت دوم موجب افزایش درآمد کشاورزان و رفاه اقتصادی روستاییان می‌شود، تصریح کرد: شهرستان لنگرود اراضی بسیار مطلوبی برای کشت دوم دارد و علاوه بر پرورش راتون پس از برداشت برنج، برنامه کشت دوم را با محصولاتی چون سبزی، صیفی کاری، یونجه، شبدر و... خواهیم داشت.

لنگرود نیازمند احداث هتل مناسب است

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود

 احداث یک هتل مناسب را نیاز مهم و اساسی این شهر دانست.

 لنگرود عابدینی: منوچهر مهدی‌پور برخی از شهرهای گیلان مانند لاهیجان و انزلی را در کشور شناخته شده خواند و اظهار کرد: انجام کارهای عمرانی در این شهرها بسیار چشمگیر است اما در شهری مانند لنگرود کارهای زیادی باید انجام گیرد.

وی با بیان اینکه درآمد مستمر شهرداری بستگی به توان شهروندان دارد، افزود: انجام کارهای بزرگ نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بزرگ است.

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود با اشاره به اینکه هر ماه دوبار اعضای شورای این شهر با مردم ملاقات مردمی دارند، تصریح کرد: خبرنگاران با حضور خود در اول و پانزدهم هر ماه در صحن شورا می‌توانند مشکلات مردم را از نزدیک لمس کرده و به گوش مسئولان برسانند.

وی نبود هتل را از مشکلات شهر لنگرود دانست و ابراز کرد: با وجود گردشگر پذیری شهر لنگرود نیازمند احداث هتلی مناسب هستیم.

مهدی‌پور درباره وضعیت زائرسرای لنگرود اذعان کرد: قرار بود در مقابل بقعه آقا سید محمد لنگرود (سفید آستانه) زائر سرایی ایجاد شود که به دلایلی این کار انجام نشد. وی از تمام سرمایه‌گذاران این شهر دعوت کرد برای احداث یک هتل مناسب به شهرداری لنگرود مراجعه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود، احداث هتل را موجب رونق صنعت گردشگری لنگرود عنوان کرد.

وی با اشاره به وضعیت تیم بسکتبال شهرداری لنگرود گفت: در گذشته اسپانسر این تیم را داماش گیلان بر عهده داشت و به دلایل مشکلات مالی که سال گذشته برای آنها به وجود آمد توان سرمایه‌گذاری تیم فوتبال داماش گیلان را هم از دست دادند و هم‌اکنون مالکیت باشگاه تیم فوتبال داماش گیلان توسط شرکت تامین خودرو لیزینگ صدرا خریداری شده و تیم بسکتبال شهرداری لنگرود نیز فاقد اسپانسر است.

مهدی‌پور اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام شده اسپانسر تیم بسکتبال لنگرود تا هفته آینده مشخص می‌شود و تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا این تیم را به لیگ برتر برسانیم.

وی در باره باشگاه شهرداری لنگرود ابراز کرد: این باشگاه دارای مشکلات خاص خود بوده و هم‌اکنون تیم فوتبال شهرداری لنگرود در لیگ در دسته دوم قرار دارد و به لحاظ مالی با مشکل مواجه است.

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود، از احداث صنایع فولاد با توجه به پیگیری‌های نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خبر داد و یادآور شد: با احداث صنایع فولاد در لنگرود باشگاه آن نیز در این شهرستان افتتاح و مشکلات بسیاری در این زمینه برطرف می‌شود.

خبرنگاران لنگرودی تقدیر شدند

 شهردار و اعضای شورای اسلامی لنگرود
از تلاش‌ خبرنگاران این شهرستان قدردانی بعمل آوردند.

لنگرود عابدینی: شهردار لنگرود با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید صارمی،گفت: خبرنگاران همواره می‌توانند با بیان انتقادها و پیشنهادهای خود کمک کار مسئولان باشند و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان شوند.

سید رضا پورمحمدی با اشاره به اینکه شهرداری لنگرود  فعالیت خود را گسترده کرده است، یادآور شد: امروز از حاشیه‌های این شهر تا مرکز در گستره فعالیت شهرداری قرار دارد.

وی به عملکرد یکساله شهرداری لنگرود اشاره کرد و افزود: نصب میادین جدید برای کاهش بار ترافیک، آسفالت بیش از 250 کوچه در لنگرود، لوله‌گذاری برای برطرف کردن آبگرفتگی معابر، بازسازی پارک‌ها و بازار سنتی ماهی فروشان لنگرود از کارهای انجام شده و نیز در دست اقدام شهرداری لنگرود است.

شهردار لنگرود، از همدلی و همراهی شورای شهر تشکر کرد و یادآور شد: بدون همدلی‌ها انجام این امور میسر نمی‌شد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود نیز با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید صارمی، اظهار کرد: روز خبرنگار یادآور انسان‌هایی است که با زبان و قلم خود در تاریکی کلمات راهی می‌گشایند و تصویرهای درستی از وقایع در ذهن‌ها و اندیشه‌ها ترسیم می‌کنند.

مهندس منوچهر مهدی پورافزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری خبرنگاران باید به گونه‌ای عمل کنند تا با اوضاع موجود در منطقه شادی را برای مردم به ارمغان بیاورند

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری یک موهبت الهی است، اذعان کرد: کسانی که با قلم خود در این عرصه گام برمی‌دارند جویندگان حقیقت هستند و اصحاب رسانه در این میدان بزرگ به راستی قلم فرسایی می‌کنند.

مهدی‌پور خبرنگاران را انسان‌های سخت‌کوش قلمداد کرد و گفت: خبرنگاران ایران اسلامی با همدلی روشنی‌بخش راه مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه تلاش خبرنگاران باید بر این باشد که واقعیت‌ها را همانطور که هست انعکاس دهند، تصریح کرد: خبرنگاران با تحلیل‌های قوی و کامل خود همواره بی‌طرفانه عمل کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود حرفه خبرنگاری را دارای حساسیت خاصی دانست و ابراز کرد: خبرنگاران در این مسیر در معرض خطرات زیادی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بیشتر خبرنگاران از بیمه و امنیت اجتماعی برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: در مواقعی نیز خبرنگاران با توهین‌هایی مواجه می‌شوند اما با تمام  این شرایط همچنان با عشق فعالیت می‌کنند.

سید عبدالله میر موسوی، مهندس علی قلی‌پور، رقیه سروری، زهرا پاریاب و مهندس محمود مهدی پور از اعضای شورای شهر لنگرود هر کدام از تلاش‌های خبرنگاران این شهرستان قدردانی کردند.

شهرداری و شورای شهر لنگرود تنها دستگاهی بودند که در این شهرستان از خبرنگاران با برگزاری مراسمی قدردانی کردند.

آثار برگزیده حضور در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اعلام شد

دبیرشورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ازانتخاب آثار برگزیده برای حضوردرجشنواره تئاترخیابانی لاهیجان خبرداد.

جواد نجار تمیزكار درگفت و گویی افزود: درپایان مهلت ارسال اثر به جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان تعداد 100اثراز 1۵استان كشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد كه آثاربرگزیده توسط هیات بازبینی اعلام شد.

وی افزود: بر اساس اعلام رأی هیأت بازبینی نمایش های باروت  به كارگردانی احمد صمیمی از تهران، انقلاب زباله به كارگردانی مجتبی خلیلی از تنكابن، تب تابلو به كارگردانی محمود فرضی نژاد از سیاهكل، كی آشغالشو اینجا ریخته به كارگردانی محمد مظفری از بوشهر، دست به دست هم دهیم به مهر به كارگردانی ساحل احمددوست از آستانه اشرفیه، مكبث و یك كاسه دوغ شتر به كارگردانی اسفندیار قرنجیك از گنبد كاووس، صدای سكوت به كارگردانی بهداد بلیغ فر از تهران، من دوست ندارم  تنها باشم به كارگردانی غلامرضا محمدی از مشهد، یخورده اینورتر به كارگردانی پویان عطایی از اهواز، سفر پرماجرا به كارگردانی علی شیدیان از لاهیجان، كلاه به كارگردانی مسعود رشیدی از قوچان، مگه دستفروشی عیبه به كارگردانی ستار مهرشاد از اهواز، خواب نما به كارگردانی نگین سركانی از تهران، گمشده به كارگردانی حیدر رضائی از اندیمشك، عروسی شب به كارگردانی زهرا بردبار از رشت، قاقاخان  به كارگردانی وریاشاكر از سقز، مسافران عاصی به كارگردانی عزیز زادسر از مریوان، تصادف به كارگردانی علی بیداوسی از لاهیجان به بخش مسابقه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان راه یافتند.

وی گفت: همچنین  نتیجه دو نمایش با عنوان های از حقیقت تا آروغ روشنفكری از لاهیجان و به در میگویم از لنگرود به صورت مشروط پس از بررسی  مجدد هیأت بازبینی در روز سه شنبه اعلام خواهد شد.

دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان افزود: كلیه گروههای برگزیده جهت هماهنگی های آتی می توانند با محمد علی صادق حسنی مجری طرح جشنواره با شماره تلفن 09111449735 تماس حاصل نمایند.

وی اضافه كرد: در این جشنواره 15 استان كشورمان شامل استانهای گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، كردستان، تهران، قم، یزد، هرمزگان، بوشهر، فارس ، خوزستان، خراسان های رضوی، شمالی و جنو.بی می توانستند شركت كنند.

به گفته وی سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از تاریخ 31 مرداد سال جاری  تا سوم شهریور در هشت نقطه شهر لاهیجان برگزار خواهد شد.

نجار تمیزكار گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با همکاری و مشارکت مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به منظور آگاهی بخشی بیشتر در زمینه های مختلف شهروندی و انتقال انتظارات متقابل مردم و مدیریت شهری مبادرت به برگزاری سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند نموده اند.

وی افزود: جشنواره امسال در 16 عنوان شامل شهروند و فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی، شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت،شهروند ونگاه اسلام به بهداشت فردی و محیط، شهروند و تولید ملی- حمایت از كار و سرمایه ایرانی، شهروند و امر به معروف و نهی از منكر، شهروند و رفاه اجتماعی، شهروند و سالمندان، شهروند و مدیریت زباله و پسماند، شهروند و عوارض محلی، شهروند و توسعه اقتصادی، شهروند و توسعه فرهنگ ایمنی، شهروند و فرهنگ شهرنشینی، شهروند و  آسیب های اجتماعی، مشارکت شهروندان در اداره شهر، مشارکت شهروندان در حفظ اموال شهری و  مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز و زیباسازی محیط  برگزار می شود.

وی اضافه كرد: امسال سه گروه خارجی نیز در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان حضور خواهند یافت.

جشن گلریزان در لنگرود برگزار شد

با هدف آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد لنگرود برگزاری جشن گلريزان شهرستان لنگرود با حضورامام جمعه، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیر کل زندانهای استان گیلان، ریاست دادگستری، دادستان، مسئولین ادارات و نهادها، وجمعی ازخيرّين شهرستان لنگرود در تالار قصراین شهربرگزارشد.

                         خبرگزاری فارس: جشن‌های گلریزان فرصت تحکیم فرهنگ ایثار به نیازمندان است 


لنگرود عابدینی: رئیس دادگستری لنگرود، در این آیین گفت: هم اكنون ۲۲ نفر در این شهرستان به دلیل عجز و ناتوانی در پرداخت دیون مالی و دیه، با جرایم مالی غیر عمد و ناخواسته از جمله تصادف، نفقه و مهریه در زندان به سر می برند كه مشمول كمك ستاد دیه هستند.

 ' حیدر نژاد ' افزود: با كمك و مشاركت مالی خیران و افراد نیكوكار، تا كنون تعداد زیادی از محكومان جرایم مالی غیر عمد و غیر كلاهبردار از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی، ماه رمضان را فرصت خوبی برای احسان و انفاق و دستگیری از نیازمندان و محرومان دانست و از مردم نوع دوست این شهرستان خواست با مساعدت و كمك های مالی خود، ستاد مردمی دیه را در امر خیر آزاد سازی زندانیان نیازمند و آبرومند یاری كنند.

وی، با اعلام اینكه با كسانی كه مرتكب جرایم عمدی می شوند بر اساس قانون به شدت برخورد می شود، گفت: در این قضیه به هیچ عنوان دنبال آزدسازی افرادی كه با نیت قبلی و به جرم شرارت، كلاهبرداری و دیگر جرایم عمد مجرم شناخته شدند نیستیم.

 نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را کاری بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد: جشن گلریزان فرصت تحکیم فرهنگ ایثار به نیازمندان است.

 ' مهرداد لاهوتی ' با اشاره به اجر معنوی برگزاری جشن گلریزان، این جشن را فرصتی معنوی برای مسئولان و دست ‌اندرکاران این امر دانست و افزود: ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی و تهذیب نفس است و انفاق و کمک به نیازمندان از جمله اعمالی است که سبب پاکیزگی و طهارت روح می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: باید به سمتی پیش رویم که با کاهش آمار بزه و دیگر جرائم در جامعه روبرو باشیم و این امر فقط در سایه تعالیم عالیه اسلامی میسر می‌شود.

لاهوتی در پایان به حضور تأثیرگذار خیرین در جامعه گفت: امروز خیرین نیك اندیش با انفاق مال و دارایی خود در راه خدا ، بسیاری از مشكلات جامعه را مرتفع نموده و به عنوان بازوی توانمند نظام به شمار می روند.

در ادامه 'دکتر عزیز کاظمیفرماندار شهرستان لنگرود با تشکر از کسانی که در اجرای سنت الهی برپایی چنین جشن هایی به آزادی زندانیان بدهکار اقدام می نمایند یادآور شد: گاهی اوقات غفلت ها باعث می گردد از خود و دیگران غافل شویم اما به وجود آمدن اینگونه فرصت ها غنیمتی است تا به کمک همنوعان خود بشتابیم چرا که زندانیانی که به دلیل مالی گرفتار شده اند بخشی از کسانی هستند که نیاز به مساعدت ما دارند از این رو اطمینان دارم کسانی که در این امر خیر شریک شده اند خداوند ده ها برابر مبلغی که هزینه نموده اند را به آنان باز خواهد گرداند.

امام جمعه لنگرود نیز با اشاره به آیات و روایات گفت: براساس آیات قرآن كریم، نجات جان یك انسان معادل فراهم كردن امكان حیات همه انسان ها در طول تاریخ است.

' مهدی صدیق ' با بیان اینكه، ماه رمضان ماه بخشش گناهان و رحمت و مغفرت است، افزود: كمك به همنوعان و نیازمندان از تاكیدات دین مبین اسلام است.

وی، با اعلام اینكه با زندانی شدن یك نفر به خصوص سرپرست خانواده، در اصل اعضای آن خانواده زندانی، در به در و دچار مشكلات جدی می شوند، اظهار كرد: آزادی حتی یك زندانی آبرومند و نیازمند كه ناخواسته حبس شده است، در كاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارد.

این گزارش حاکی است در اين مراسم كه مورد استقبال خيرين شهرستان لنگرود قرار گرفته بود مبلغ ۵۹ميليون تومان برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد مساعدت كردند.

 

همایش تجلیل از خبرنگاران گیلان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی


 از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه مطبوعات و استانداری استان گیلان همایش تجلیل از خبرنگاران با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعادتی استاندار، حمید نیکرو مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و مسئولین، خانواده های شهدا ی خبرنگار و خبرنگاران استان، روز سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۱ در تالار گلستان برگزار شد.

                                  

لنگرود عابدینی: در این همایش حمید نیکرو ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، با اشاره به جایگاه ویژه و اثرگذار خبرنگاران در ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی گفت: فعالان عرصه رسانه، نقش مهمی در ارتقاء فکر و فرهنگ جامعه و نیز حفظ هویت انقلابی و معنوی نظام اسلامی دارند.              

                            

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و سایر شهدای خبرنگار گفت: همانگونه که بهترین فرزندان این مرز و بوم در سال های اول پیروزی انقلاب در جنگ سخت، از کیان نظام و میهن اسلامی پاسداری کردند، نسل های بعدی نیز حافظان ارزش های انقلاب خواهند بود.

وی خبرنگاران را سربازان عرصه جنگ نرم خواند و افزود: فعالان عرصه رسانه، همانهایی هستند که با قلم فرسایی حقیقت گونه خود، نمی گذارند دشمنان قلب ها را تسخیر کنند.

نیکرو از برگزارکنندگان مراسم گرامیداشت روز خبرنگار تشکر کرد و از اصحاب رسانه خواست با احساس مسوولیت پذیری بیشتری، وظیفه آگاهی بخشی خود را انجام دهند.

در ادامه این مراسم سعادتی استاندار گیلان نیر در خصوص ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی گفت: فعالان عرصه رسانه، نقش مهمی در ارتقاء فکر و فرهنگ جامعه و نیز حفظ هویت انقلابی و معنوی نظام اسلامی دارند.                                                     

                           
 وی افزود: اصحاب رسانه در مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی، مسوولیت حساس و ویژه ای دارند که باید به درستی از عهده آن برآیند.

استاندار گیلان خبرنگاران را پیام رسانان انقلاب اسلامی دانست و از آنان خواست با بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی، توفیقات و دستآوردهای کشور را بیش از پیش اطلاع رسانی کنند.

سعادتی، کار خبرنگاری را جهادی بزرگ دانست و افزود: اصحاب رسانه باید شیوه های بدیع و جذابی را برای انتقال اطلاعات برگزینند.

وی بر ضرورت مدیریت جامع فرهنگی و تدوین سند تعامل و هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان تأکید و تصریح کرد: تلاش می کنیم بخش فرهنگ را در کنار سایر حوزه ها ، تقویت و برای ارتقاء آن برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار راه اندازی کتابخانه های دیجیتال در خانه های فرهنگ، حاشیه شهرها و فرهنگ سراها شد و گفت: تقویت خانه مطبوعات استان و برگزاری جشنواره مطبوعات محلی از اولویت های اقدامات فرهنگی است.

همچنین در این همایش سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تبریک این روز و تهنیت بمناسبت ایام لیالی قدر، خبرنگاران را دارای رسالت خطیر دانست و اظهار کرد: در تمام عرصه‌های نظامی جنگ روانی و تبلیغاتی وجود داشت و امروز جنگ اقتصادی داریم.

 وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چند سالی است که درباره جنگ اقتصادی هشدار می‌دهند، تصریح کرد: ایشان تحلیلی داشتند که اینها به سادگی دست‌بردار نیستند و مردم ایران توانستند دربرابر چالش‌ها فائق آیند و از آن عبور کنند.

                                      

وزیر ارشاد سرانه مطالعه کشور را در مقایسه با دنیا بالاتر دانست و افزود: در سال 90 تعداد 69 هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده و دارای رتبه نخست هستیم.

وی با اشاره به اینکه 39 درصد عناوین کتاب که در جهان منتشر می‌شود مربوط به ایران است، خاطرنشان کرد: در تمام جهان از این نظر رتبه دهم را داریم که نشان می‌دهد گام‌های بلندی برداشته شده است.

حسینی با تصریح بر اینکه جنگ اقتصادی در کنار جنگ تبلیغاتی داریم، اذعان کرد: دشمنان مشکلاتی ایجاد کردند که از همه آنها عبور کردیم.

وی در باره تحریم‌های دشمنان بیان کرد: تحریم‌ها موجب می‌شود در درازمدت وابستگی خود را نسبت به نفت رها کنیم و اکنون این وابستگی کمتر شده و از توفیقات الهی بوده است.

وزیر ارشاد نقش رسانه‌ها در شرایط فعلی کشور را بسیار بی‌بدیل خواند و خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در بحث فضای مجازی بی‌تفاوت باشیم البته در این راستا حضوری فعال داریم اما کافی نیست و ظرفیت ما بیشتر از اینهاست.

به گفته وی رسانه‌ها باید غرب را به چالش بکشند و ایران را به دنیا معرفی کنند.

حسینی در ادامه به موضوع بیمه خبرنگاران اشاره کرد و افزود: در همین هفته جاری طرح دوفوریتی درباره بیمه خبرنگاران ارائه کردیم مبنی بر اینکه خبرنگاری شغل سخت و زیان‌آوری است و اگر کسی 20 تا 25 سال خدمت کند، می‌تواند بازنشسته شود و از مستمری آن استفاده کند.

وی اضافه کرد: خبرنگاری کاری پراضطراب است و بر سر همین موضوع بیمه با صندوق تامین اجتماعی اختلاف نظر داشتیم و آنها می‌گفتند بازنشستگی شامل خبرنگارانی است که صاحب نشریه او را بیمه کرده باشد و اگر خبرنگاری خودش را بیمه کرده باشد، نمی‌تواند از مزایای بازنشستگی استفاده کند اما با حمایت وزارت ارشاد هرکسی را معرفی کند بیمه باید او را بپذیرد و این موضوع نخستین خواسته خبرنگاران از رئیس جمهور بود.

مقام عالی وزارت ارشاد از پیگیری بحث اتحادیه خبرنگاران حاشیه دریای خزر خبر داد و یادآور شد: تسهیلاتی در اختیار نشریات قرار می‌گیرد تا بتوانیم از آنها حمایت کنیم و هیچ کوتاهی در این زمینه انجام نمی‌شود.

در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در گیلان که با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشت برگزار شد، چند تن از پیشکسوتان عرصه رسانه و خبرنگاران جانباز تجلیل شدند.